“La comissió del tramvia ha descarrilat”, ha sentenciat Xavier Mulleras (PP), que com els representants del PDeCAT i Cs han reiterat el rebuig frontal a un projecte que, asseguren, no té consens tècnic ni social i que farà augmentar la congestió i la contaminació. “Persisteixen els dubtes i les conseqüències sobre l’eliminació de carrils a la Diagonal”, ha dit Koldo Blanco (Cs). Des del PDeCAT, Francina Vila ha insistit que la línia D30 de la nova xarxa de bus “és la solució” per implantar a la Diagonal i atendre la demanda.

El PSC s’ha sumat als grups que no veuen clar per quin model de gestió aposta el govern d’Ada Colau. “És ineludible saber clarament què pensa el govern”, ha dit la socialista Montserrat Ballarín. El portaveu d’ERC, Jordi Coronas, ha alertat que si no es concreta el model, la connexió “és una aposta arriscada que posa en perill el sistema”, per les pèrdues que pot tenir TMB en detriment de l’empresa privada que gestiona el tramvia. Per això, María José Lecha (CUP) ha reclamat apostar per rescatar la concessió ara en comptes d’abocar diners públics a l’empresa privada.

Sanz: “És l’hora de decidir-se”

En una intervenció inicial, el regidor no adscrit, Gerard Ardanuy, que ha presidit la comissió d’estudi, ha instat el govern a passar a l’acció i portar a votació un acord polític en el proper plenari. La tinenta d’alcalde Janet Sanz ha entomat el repte i ha dit que al ple del 23 de març es votarà per primer cop “una proposta executiva” per tirar endavant aquest projecte. No s’ha concretat què es votarà exactament, però ha posat èmfasi en què “queden 37 dies per passar de la indefinició a la decisió”.