El president de la PTP, Ricard Riol, ha dit que el tramvia té més capacitat que l’autobús i que pot anar més ràpid. “El tramvia s’explica perquè el metro costa 10 vegades més i el bus està esgotat”, ha sentenciat. El director del CENIT, Sergi Saurí, ha exemplificat que en una avinguda amb semàfors com la Diagonal, el bus té menys capacitat que el tramvia. L’enginyer Jordi Julià, que va ser director de projectes de transport a Barcelona Regional (1994-2004), ha dit que “el tramvia anirà per la Diagonal o no” perquè les altres alternatives tenen més inconvenients.

En canvi, el president de la Fundació RACC, Lluís Puerto, ha dit que el tramvia no és una bona solució en el tram central de la Diagonal. Puerto ha dit que la connexió dels tramvies “és positiva” pel transport públic, però ha demanat estudiar traçats alternatius per Urgell-Roma-Aragó, Urgell-Gran Via o Numànicia-Roma-Aragó/Gran Via. De la seva banda, el professor de la UB, Albert Gragera, ha qüestionat les dades que l’Ajuntament ha fet servir pels estudis previs i informatius per connectar el tramvia, i ha denunciat “incentius perversos per vestir una decisió política”.

Vidal als grups: “La ciutadania no pot esperar”

Més enllà de les discrepàncies tècniques, la comissió ha fet aflorar un cop més la falta de consens polític entorn la unió dels tramvies. Conscient d’això, el regidor Daniel Mòdol (PSC), exsoci de govern de BComú, ha insistit als comuns per saber si preveuen tirar endavant l’obra en el que queda de mandat. “La resposta la tenen vostès”, ha replicat Mercedes Vidal (BComú), que ha afegit: “La ciutadania no pot esperar”. El projecte de connexió del tramvia està pendent de la llum verda definitiva a l’estudi informatiu que l’ATM ja va aprovar de forma inicial.