
Aquest dilluns han començat les obres d’ampliació del MACBA, que comportaran una transformació total de la plaça dels Àngels. Els treballs duraran dos anys, fins al 2027 i tenen un pressupost de 16,26 milions. Permetran repensar aquest espai, de 1.105 m², que deixarà de ser una plaça dura, amb la introducció d’espais verds i més zones d’estada. Pel que fa al museu, es reformula el sòcol de l’edifici de Richard Meier i, a més, l’equipament incorporarà un nova terrassa mirador, que serà oberta a tota la ciutadania.
Trasllat del Bicing i els lavabos
En aquesta primera fase, d’uns 15 mesos de durada, s’excavaran i es prepararan els fonaments per fer l’ampliació, s’eliminaran els actuals lavabos públics i se’n faran de nous. La previsió és traslladar-los al Convent dels Àngels a l’abril del 2026 i, fins que no estiguin operatius, els antics seguiran en funcionament. També es reorganitzaran les entrades a l’aparcament i ja s’han traslladat les estacions del Bicing afectades als carrers de Valldonzella i Agustí Duran i Sanpere.
Sense patinadors al MACBA
Les obres comportaran l’afectació d’una part de la plaça dels Àngels, però es garanteix en tot moment el pas dels vehicles de servei i emergències, així com dels vianants. Mentre durin els treballs, la zona d’obres estarà delimitada amb una tanca i es recomana fer servir traçats alternatius. Els qui hauran de marxar són els patinadors, per qui l’Ajuntament ja es va comprometre a buscar espais alternatius.
Obres simultànies al CAP Raval Nord
Unes obres que conviuen amb els treballs per instal·lar el CAP Raval Nord a l’antiga Capella de la Misericòrdia. Les obres van començar al novembre i l’objectiu municipal és intentar minimitzar l’ocupació de la plaça i interferir, el mínim possible, amb els horaris de l’Escola Vedruna Àngels.
Des del desembre, el districte de Ciutat Vella fa una campanya informativa amb comerciants i el veïnat de la zona per informar de les afectacions. A més a més de les obres en aquest espai, també s’intervindrà en altres punts clau propers, com la plaça de Terenci Moix i l’entorn del carrer de Joaquín Costa, amb actuacions específiques.