L’Ajuntament de Barcelona ja ha començat la transformació del passeig de la Mar Bella, a Sant Martí, l’últim tram del litoral pendent de reformar-se.
Les obres han arrencat més tard del que s’havia previst inicialment perquè el consistori va haver de refer- ne el projecte, amb l’objectiu que el passeig del futur sigui més resistent als temporals de mar.
La transformació del tram central del passeig —que ha de dignificar i enverdir un espai que ara és un simple sorral— té un pressupost de 17,8 M € i està previst que s’estreni la primavera del 2027.
Durant aquest temps, l’Ajuntament assegura que es garantirà l’accés a les platges.
Impuls a l’esport
La reforma del passeig de la Mar Bella comportarà un impuls a la vessant esportiva. Per una banda, perquè la transformació obligarà a traslladar definitivament el camp de futbol municipal d’Agapito Fernández a la plataforma del Fòrum.
I, per una altra banda, perquè es donarà una nova volada al projecte de Pavelló Blau, que vol convertir —conceptualment parlant— el litoral en un pavelló on fer esport. La reforma de la Mar Bella promourà nous usos esportius i inclourà espais de joc.