Encara falten 12 anys, però l'aspecte de Barcelona haurà canviat una mica. Un dels grans canvis serà en el subsòl. El 2022 podrem anar de Badalona a l'aeroport del Prat travessant tota la ciutat sense veure la llum del Sol. Serà possible amb les línies 9 i 10 del metro. Sants no serà una estació terminal per a l'AVE. Els combois ja podran seguir pel nou túnel de l'Eixample i es podran aturar a l'estació de la Sagrera abans d'emprendre camí cap a França. Però a la superfície també hi haurà canvis: el tramvia ens durà del Fòrum a Francesc Macià sense baixar del comboi, sempre que les urnes ho aprovin. I per la ciutat serà freqüent veure cotxes que funcionen amb electricitat. El 2022 tindrem dos zoos, un de terrestre i un de marí que canviarà l'última zona del litoral encara avui per transformar. També es renovarà la imatge del Camp Nou, molt més lluminós. Podrem anar de compres i al cinema a les Arenes i, qui ho sap, si a la Monumental seguiran les cues per veure els hereus de José Tomás. El centre de la ciutat, més enllà dels negocis, s'haurà mogut a les Glòries, ja sense tambor. Al seu voltant, el 22@ haurà culminat la transformació amb més edificis singulars d'estètica futurista. Però el canvi que més es notarà serà, amb tota probabilitat, el d'aquesta obra de llarga durada. Tot això són només especulacions a partir de previsions actuals que, ja se sap, no sempre claven les dates a la perfecció. Sigui com sigui, a tots aquests canvis se'ls haurà de sumar la transformació que viurà la ciutat amb els Jocs d'Hivern si, en el futur, recauen a Barcelona.

Encara no sabem quines transformacions podria portar a la ciutat el projecte olímpic de 2022, però en 12 anys hi ha tot un seguit d’infraestructures ja en construcció que han d’estar acabades. Si s’acompleixen les dates, Barcelona serà més o menys així el 2022.