Escolta aquesta notícia
Collboni vol eliminar els creuers d'escala a Barcelona: "Fan un ús intensiu i no generen ingressos" | creuers, Jaume Collboni, ordenances fiscals, taxa turísticaAfegeix betevé com a font preferida

L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, vol que Barcelona deixi de rebre creuers d’escala, els que estan poques hores a la ciutat i que, per tant, fan un ús intensiu de l’espai públic sense deixar un retorn a l’economia local. En l’entrevista institucional a betevé, l’alcalde ha sentenciat: “L’objectiu és reduir-los a zero”.

Per aconseguir-ho, l’alcalde ha plantejat encarir encara més la taxa turística a Barcelona com a mesura per desincentivar els creuers d’escala. De fet, ha assegurat que per al 2027 vol encarir de cop 3 € la taxa turística als creueristes de curta estada (perquè paguin un total de 14 € per persona) i també ha començat converses amb el govern de la Generalitat per poder encarir encara més aquest impost de cara als propers anys.

En aquest sentit, Collboni ha dit que, amb els diners extraordinaris que es recaptin amb aquest encariment, l’objectiu és “finançar els recursos que els creueristes consumeixen a la ciutat”. I ha insistit que els creuers d’escala “fan un ús intensiu de l’espai públic i no generen ingressos“.

Cal acord polític per encarir la taxa

El cert és, però, que un encariment de la taxa turística o del recàrrec municipal no és immediat. Primer de tot, el govern del PSC haurà de buscar un acord al plenari municipal per actualitzar les ordenances fiscals i, després, necessitarà el vistiplau de la Generalitat perquè l’Ajuntament pugui encarir el recàrrec municipal de la taxa turística als creuers d’escala a Barcelona.