L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, i el Banc Europeu d’Inversions (BEI), encapçalat per l’espanyola Nadia Calviño, han signat un préstec de 175 M € per finançar “projectes de regeneració urbana” a la ciutat. L’han rubricat a Luxemburg, hores després que la mateixa Calviño anunciés una inversió multimilionària per construir habitatge assequible fins al 2027.
Tot i que no es coneixen quins projectes concrets es beneficiaran del crèdit del BEI, l’Ajuntament de Barcelona explica que seran accions previstes dins del Pla d’inversions municipals 2024-2027, com la creació d’espais verds, actuacions en mercats municipals i escoles, i la millora de la infraestructura contra les inundacions.
“Complicitat amb Barcelona”
Després de presentar el préstec, Jaume Collboni ha celebrat: “Acords com aquest permetran desenvolupar programes de transformació“. Al seu torn, Nadia Calviño ha afirmat: “Confirma la gran col·laboració amb les ciutats d’Europa i la complicitat amb la de Barcelona”.