L’alcalde Jaume Collboni apressa ERC i els comuns per poder aprovar els pressupostos. En declaracions als Tres Tombs de Sant Andreu, Collboni ha dit que vol resoldre la negociació “relativament ràpid perquè ja portem molta feina feta”. ” Vull passar la pàgina dels pressupostos amb el resultat que sigui. Ja sigui amb aprovació o pròrroga”, ha conclòs.

ERC: “Les converses estan en un estadi molt inicial”

L’alcalde confia poder comptar amb el suport de comuns i republicans les properes setmanes: “El més lògic és aprovar la despesa amb aquells que han donat suport a les ordenances fiscals, però ja sabem com va la política”. Unes presses que contrasten amb el discurs d’ERC. El regidor Jordi Castellana ha assegurat que les negociacions estan en un estadi inicial i que només hi ha hagut “algunes converses”. Els republicans diuen que per acceptar el pressupost “ha de contenir mesures ambicioses en matèria d’habitatge, seguretat, mobilitat i neteja”. En el cas contrari “serà complicat que tirin endavant”.

Comuns: “El govern ha de mantenir la mesura del 30 %”

I els qui també lliguen l’acord a propostes en matèria d’habitatge són els comuns. No ha comparegut cap regidor de la formació, sinó el diputat David Cid, que ha reclamat “celeritat a aprovar mesures que garanteixin l’accés a l’habitatge”. “L’Ajuntament ha de mantenir la mesura del 30 % i per això emplacem el PSC i ERC que no s’aliïn per treure aquesta mesura”.

Junts i PP veuen els pressupostos “condicionats pels comuns i ERC”

Els qui ja tenen més decidit el sentit del vot són Junts per Barcelona i el Partit Popular. El regidor de Sant Andreu, Josep Rius, ha recriminat a Collboni negociar els pressupostos “amb uns socis prioritaris que en les darreres eleccions van portar els ciutadans a voler un canvi que no s’ha dut a terme”.

Per part del PP, el president del Grup Municipal, Daniel Sirera, ha dit que el “preocupa” que Collboni “hagi buscat l’acord amb els que han portat la ciutat a un estat lamentable d’inseguretat amb preus elevats en habitatge i impostos”. “Al PP li vam donar la possibilitat de governar amb tots i per a tots i deslligar-se dels comuns, però veiem que la cabra tira a la muntanya i busca l’acord amb ERC i els comuns”.

Comparteix a: