L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha exigit l’alliberament immediat de tots els participants de la Flotilla perquè puguin tornar a casa i que la seva integritat física sigui respectada. Ho ha dit en una declaració institucional pronunciada aquest dijous al matí des de l’Ajuntament de Barcelona.
Collboni ha condemnat les accions del govern d’Israel i ha instat la Unió Europea i les Nacions Unides perquè facin les gestions pertinents per contribuir en l’alliberament dels activistes. L’alcalde ha assegurat que està en contacte amb el Govern espanyol i el català per fer seguiment de la situació. “Oferim tota la força i veu per ajudar a treballar per alliberar-los”, ha dit.
Collboni també ha mencionat l’exalcaldessa, Ada Colau, i el regidor republicà, Jordi Coronas, que van ser dels primers a ser detinguts aquest dimecres al vespre. “Tots dos són el reflex de com una ciutat com Barcelona ha estat una de les més actives i solidàries del mon en defensa del dret humanitari i de la reivindicació del poble palestí“.
BComú i ERC volen una resposta conjunta
Per als comuns i als republicans no n’hi ha prou amb la declaració institucional de Collboni i han demanat una resposta conjunta elaborada entre els grups municipals.
De fet, a instàncies de BComú i ERC aquest divendres al matí se celebrarà un ple extraordinari per condemnar les detencions. El govern municipal del PSC, Junts, BComú i ERC han acordat una declaració institucional que llegiran de manera conjunta a les 9.30 h.
Des de Junts critiquen que l’alcalde ha pronunciat un discurs de manera unilateral i “amb menyspreu absolut cap a l’oposició“.