
La nova ronda de Sant Antoni continua generant discrepàncies entre els dos socis de govern a l’Ajuntament de Barcelona. La proposta de reforma del tram entre Urgell i Floridablanca que es va presentar a entitats i veïns aquest dilluns no convenç el PSC, que reclama recuperar el projecte pactat el 2018 en què el bus passava en els dos sentits de la marxa. En un tuit, el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha dit que és “la millor opció”.
L’avantprojecte que va detallar l’àrea d’Urbanisme (en mans de BComú) dibuixa un tram de carril bus de baixada entre Villarroel i Urgell, amb un carril bici segregat al costat. A més, hi haurà una àrea de càrrega i descàrrega que funcionarà unes hores concretes. Els socialistes, en canvi, reclamen un doble carril bus a tot el tram en els dos sentits i més places de càrrega i descàrrega, tal com quedava recollit a la proposta pactada el 2018.
La responsable de Mobilitat de l’Ajuntament també s’ha pronunciat en aquesta línia. En una piulada, Laia Bonet ha afirmat que “el projecte del 2018 és el que reuneix més consens entre veïns i grups municipals”.
