El primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha dit que en el proper mandat caldrà “aturar-se i avaluar” com ha funcionat la superilla de l’Eixample abans de fer més eixos verds com els que estan ara en obres. Per reduir contaminació i guanyar espai verd, el líder socialista ha apostat per treure del calaix el pla per recuperar interiors d’illa a l’Eixample, que creu que és “genuïnament coherent amb el pla Cerdà”.

Collboni ho ha dit en la clausura del VII Summit de Barcelona Oberta, on els comerciants han criticat la superilla de l’Eixample. El primer tinent d’alcalde ha tornat a marcar distàncies amb els comuns d’Ada Colau en matèria urbanística i ha recordat que fins que va estar en vigor el pla per recuperar interiors d’illa se’n van obrir 42. “És complex, però és possible”, ha dit Collboni, que ha apuntat que hi havia projectes preparats que es van aturar.

La superilla de l’Eixample es queda sense el panot de Barcelona renovat
Finalment no s’hi farà la prova pilot amb les tres propostes finalistes de rajoles més sostenibles fetes amb material reciclat i porós

“Pacificar no vol dir fer inaccessible”

En el discurs, Jaume Collboni ha defensat continuar amb la tradició de pacificar carrers per reduir emissions, guanyar espai verd i apostar pel transport públic, però ha advertit que “pacificar un carrer no vol dir bloquejar-hi l’accessibilitat”. En aquest sentit, ha admès que hi ha un debat obert entre els socis de govern sobre “les diferències entre pacificar i fer inaccessible un carrer”, en al·lusió a les discrepàncies en públic per la reforma de la ronda de Sant Antoni.

El candidat del PSC a les eleccions municipals del 2023 ha dit que quan es pacifica un carrer s’ha de permetre la mobilitat privada, la logística comercial i l’accessibilitat per motius de salut o emergències.