El primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni (PSC), ha admès diferències amb l’alcaldessa, Ada Colau (BComú) per les mesures de mobilitat: “No hi ha crisi [de govern], hi ha debat”. Collboni ho ha dit després que la tinenta d’alcalde Janet Sanz desacredités la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, sobre la idoneïtat d’instal·lar un peatge urbà d’entrada a Barcelona.

“En un govern de coalició hi poden haver posicions diferents”, ha afegit Jaume Collboni, “però estem convençuts que la lluita per reduir les emissions no té marxa enrere”. El primer tinent d’alcalde també ha defensat “les actuacions que hem fet a l’espai públic” per ampliar les terrasses de bars a la calçada, que seran sotmeses a una auditoria per si cal corregir-les.

Foment i UGT també carreguen

Foment del Treball i el sindicat UGT també han carregat contra el govern municipal per les darreres polítiques de mobilitat adoptades a la ciutat. “Lamentablement el consens és avui inexistent amb l’Ajuntament”, ha alertat Josep Sánchez Llibre, president de Foment, que ha assegurat que les últimes actuacions en l’espai públic “afecten molt negativament” al comerç, la restauració i l’hostaleria.

Per la seva banda, Camil Ros, secretari general de la UGT, ha criticat les prohibicions a entrar en cotxe a la ciutat, com les de la ZBE: “Hi ha gent que té el cotxe vell no perquè li agradin els cotxes vintage, sinó perquè no té ingressos per canviar-se’l”. Per això, Ros ha demanat polítiques paral·leles, com plans Renove, amb l’objectiu que “tots els processos cap a una transició justa no afectin la gent treballadora”.

Collboni alarcon mobilitat debat colau

Pacte per esglaonar l’entrada i la sortida de la feina

Collboni, Sánchez-Llibre i Ros han comparegut —juntament amb el president de PIMEC, Josep González, i el secretari general de CCOO, Javier Pacheco— després de signar un pacte per flexibilitzar els horaris d’entrada i sortida de la feina. Segons ha explicat Jaume Collboni, el pacte s’adreça a les empreses que generen més de 5.000 viatges diaris perquè tinguin plans de desplaçament.

En aquest sentit, el pacte —emmarcat en la lluita contra el coronavirus— pretén “evitar els col·lapses en les hores punta i fer un ús més racional del transport públic”. L’acord entre l’Ajuntament, els sindicats i les patronals també suposarà la creació d’una oficina municipal per resoldre els dubtes de les empreses que implantin els plans de desplaçament.