Cada migdia, en aquesta reunió es posen sobre la taula els temes de campanya i, en funció de les declaracions del dia, es decideix què s'explica i en quin format apareixerà en els informatius. "La crònica del dia seria dels temes de propostes i la bateria de decles de la polèmica de Fernández Díaz, mantindríem les dues coses..." A diferència d'altres campanyes, en què hi havia blocs electorals, aquesta vegada el seguiment ha estat 100 % periodístic i, per tant, no hem estat senyits a un temps per a cada partit ni tampoc a un ordre preestablert. Això ha permès, per exemple, fer connexions en directe amb els actes centrals de campanya que s'han celebrat a Barcelona. JOSEP BASSAS, redactor de BTV "Per nosaltres ha estat un canvi absolut. A cada acte hem pogut valorar informativament la importància que tenia i no hem hagut d'inflar fins a dos minuts la informació sobre un partit en un acte que potser no era rellevant i en canvi reduir a només 30 segons un acte important d'un partit que no té gaire representació." Aquesta cobertura és inèdita en els mitjans públics en general i en la història de BTV, en particular. I s'espera que sigui irreversible de cara a properes campanyes electorals. SERGI VICENTE, director de BTV "Ha costat molt, portàvem molts anys intentant dir deixem de fer blocs electorals però el que estava per resoldre era la fórmula. Jo crec que en aquesta ocasió ho hem aconseguit." LAIA BALASCH, presidenta del Comitè Professional de BTV "Hem constatat que es pot fer la cobertura d'una campanya electoral exclusivament amb criteris periodístics, tal com treballem durant la resta de l'any. I això suposa una victòria per a la redacció de BTV, que ha guanyat en prestigi, però també de cara a la ciutadania, que ha pogut obtenir informació més interessant i de més qualitat." També s'ha fet seguiment de la campanya a Barcelona FM amb els mateixos criteris. "I en el marc de la campanya electoral, el candidat del PP Jorge Fernández Díaz..." Al web BTVNoticies.cat, s'ha cobert la cursa electoral amb una pàgina especial amb més de 100 notícies publicades i amb un apartat dedicat a Twitter.

Cada dia, l’editor de la campanya ha decidit el format en què s’ha explicat tota la informació, en funció de les declaracions de cadascun dels partits i dels temes que han centrat els mítings. Segons en Josep Bassas, un dels redactors de la campanya, “ha estat un canvi absolut i hem treballat com ho fem la resta de l’any”. Així, “a cada acte s’ha pogut valorar informativament la importància que tenia i no ha calgut, per exemple, inflar fins a dos minuts la informació sobre un partit en un acte que potser no era rellevant i, en canvi, reduir a només 30 segons un acte important d’un partit que no té gaire representació”.

La decisió de fer una campanya sense blocs electorals la va prendre a principis de juny el Consell d’Administració de BTV, després que totes les formacions polítiques que concorren a les eleccions del 26-J haguessin acceptat el tractament informatiu plantejat. El director de BTV i Barcelona FM, Sergi Vicente, valora la iniciativa i explica que espera que sigui “irreversible” de cara a altres campanyes electorals. Vicente remarca que “BTV ha ofert una informació, des de la responsabilitat, molt més atractiva i, per tant, molt més ajustada a allò que ha de ser un mitjà públic”.

Des del Comitè Professional, celebren que finalment s’hagi pogut cobrir una campanya sense blocs i remarquen que això constata que “es pot fer una campanya electoral exclusivament amb criteris periodístics”. La presidenta del comitè, Laia Balasch, afegeix que “suposa una victòria per a la redacció de BTV, que ha guanyat en prestigi, però també de cara a la ciutadania, que ha pogut obtenir informació més interessant i de més qualitat”.