L’Ajuntament ha llançat la campanya “Compra a prop” per promoure el comerç i la restauració de proximitat, després de la crisi del coronavirus. L’objectiu de la campanya és generar ocupació i convivència als barris, i a partir d’aquest dijous el consistori iniciarà una campanya de comunicació.

Durant la presentació, el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha assegurat que “l’acte més gran de solidaritat amb l’economia local passa per fer un cafè al bar de sempre i comprar a la botiga del barri”. En aquest sentit, ha afegit que “perquè continuïn oberts, és fonamental que el nostre consum sigui allà”.

Comerciants i restauradors també s’han sumat a la presentació de “Compra a prop”. Dins del context de la represa de l’activitat després del coronavirus, el president del Consell de Gremis de Catalunya, Joan Guillén, ha dit que “és completament segur anar a un establiment perquè s’implementen totes les mesures”.

Per la seva banda, el director general del Gremi de Restauració, Roger Pallarols, ha advertit que la recuperació del sector “arribarà, com a molt aviat, la Setmana Santa del 2021”. Per això ha sentenciat que “un de cada quatre establiments no resistirà” i haurà d’abaixar la persiana.

Nadal extraordinari

Més enllà de la campanya per promoure els comerços i restaurants de proximitat, l’Ajuntament també està preparant una campanya de Nadal extraordinària. Bona part de l’acció municipal tindrà a veure amb el reforç de la il·luminació nadalenca en espais que fins ara no n’havien tingut, com la plaça de Catalunya. Aquest 2020 el consistori invertirà un 30 % més en els llums de Nadal.