Imatge de l'autor/a
Roger Torres i Liñán
Escolta aquesta notícia

Els Bombers de Barcelona han estrenat aquest estiu una ambulància 4×4 per quan hi hagi una emergència a la serra de Collserola.

De fet, el vehicle és capaç de moure’s per qualsevol camí muntanyós i també està equipat específicament per a rescats totterreny.

A banda de tenir suspensions extremes i pneumàtics ad hoc, l’ambulància també disposa d’una llitera especial per poder arribar als racons més inhòspits.

interior ambulancia 4x4 bombers

De servei els 365 dies de l’any

El cap dels bombers, Sebastià Massagué, ha presentat el vehicle 4×4 en plena temporada d’estiu, però la veritat és que l’ambulància donarà servei els 365 dies de l’any.

“Collserola també és receptora de nevades i de grans pluges“, avisa Massagué. També serà indispensable per a accidents de ciclistes de muntanya i per a senderistes perduts.

Els Bombers de Barcelona ja tenen una altra ambulància 4×4 en funcionament als parcs més propers a l’entorn forestal.

ambulancia 4x4 bombers

No abaixar la guàrdia a l’agost

Més enllà de presentar l’ambulància, el màxim responsable del cos i el tinent d’alcaldia de Seguretat i Prevenció, Albert Batlle, han demanat extremar la precaució per la pujada de temperatura que s’albira per als propers dies.

“No podem abaixar la guàrdia, les últimes pluges no han fet caure substancialment el nivell de risc“, ha avisat Massagué.