Els barcelonins han aprovat la gestió municipal a l’Enquesta de serveis municipals 2024, en el primer any de mandat de l’alcalde, Jaume Collboni. En concret, la nota mitjana que els ciutadans han expressat és d’un 6,2, mig punt més que el 5,7 que va rebre la gestió municipal l’any anterior, coincidint amb les acaballes del mandat d’Ada Colau. Aquest augment de 0,5 punts és l’increment més alt que s’ha registrat mai, d’un any al següent, en l’Enquesta de serveis municipals.
A banda de la nota en si, la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, ha destacat que l’enquesta revela que un 80,4 % dels ciutadans aprova ara la gestió municipal, una xifra que resulta nou punts superior que l’any anterior. Ara bé, tot i la bones dades sobre la gestió municipal, la nota d’un 6,2 d’aquest any es queda per sota de les notes que va rebre la gestió municipal durant el primer mandat de Colau (entre el 2015 i el 2019), abans de la pandèmia, quan van oscil·lar entre el 6,3 i el 6,5.
Satisfets de viure a Barcelona
En total, s’han entrevistat a domicili més de 6.000 barcelonins, entre el 29 de gener i el 29 d’abril d’enguany. Un treball de camp que es fa cada any i que també inclou altres qüestions com la satisfacció de viure a Barcelona, que també ha millorat. Els barcelonins, en general, estan satisfets amb la ciutat i li posen una notable, amb un nota mitjana de 7,4, dues dècimes més respecte a l’any passat. Pel que fa als barris, la satisfacció de viure-hi és més alta que la mitjana i ascendeix fins al 7,8.
El missatge és que els barcelonins estan satisfets de viure a Barcelona, però sobretot, al seu barri”
La inseguretat continua sent la principal preocupació
Pel que fa als principals problemes dels barcelonins, la inseguretat segueix liderant el rànquing. A l’enquesta ha obtingut un 27,7 % de les mencions com a problema principal de la ciutat; és la xifra més alta de la història i creix respecte a l’any passat (quan va representar un 22,7 % de les respostes). En la segona posició de problemes més greus de Barcelona hi ha l’accés a l’habitatge (12,3 % de les respostes), seguit de la neteja (9,3 %), el turisme (5,4 %) i les qüestions relacionades amb el canvi climàtic i la sequera (5,3 %).