L’Ajuntament de Barcelona ha començat una prova pilot per fer obres urbanes amb maquinària elèctrica i comprovar si són menys sorolloses i contaminants que les més habituals fins ara, que funcionen amb dièsel. Els treballs ja han començat en uns treballs de substitució de canonades al carrer de Balmes i una altra a l’avinguda Esplugues. Quan s’acabin es tornaran a fer les mateixes tasques amb maquinària dièsel per comparar les emissions i els decibels generats amb les dues tècniques.

Incorporació de la maquinària elèctrica als plecs de condicions de contracta

L’experiència pilot permetrà obtenir un conjunt de dades per avaluar la viabilitat tecnològica de treballar amb aquests aparells elèctrics, que es carreguen als punts de càrrega de vehicle elèctric de l’Endolla Barcelona. A partir dels resultats es redactarà un protocol per incentivar aquesta tecnologia a les obres de la ciutat. L’Ajuntament de Barcelona té l’objectiu d’aprovar una normativa que permeti incorporar progressivament en els plecs de clàusules de les licitacions aquesta maquinària elèctrica menys contaminant, com a elements rellevants per a l’adjudicació.

La maquinària elèctrica es carrega als punts elèctrics

La voluntat municipal és aconseguir que la maquinària de construcció a les ciutats cada vegada sigui menys sorollosa i més respectuosa amb l’hàbitat del ciutadà i més sostenible mediambientalment. La prova pilot es fa de manera col·laborativa entre l’Ajuntament de Barcelona i les empreses executores dels treballs.