
Barcelona ha habilitat quatre espais —i no tres com s’havia dit inicialment— perquè qui no pugui tornar a casa a causa de l’apagada general tingui un lloc on passar aquesta nit de dilluns. Són els poliesportius de Can Ricart, Can Dragó, el Centre Esportiu Municipal Estació del Nord i l’Espanya Industrial. Aquests recintes estan estratègicament ubicats a prop de tres estacions: la de plaça Catalunya, la de l’Arc de Triomf, l’estació del Nord i la de Sants, que no tanca aquest dilluns a la nit per acollir viatgers afectats. En total, hi ha 1200 llits disponibles: 300 a Can Ricart, 200 a Can Dragó, 400 a l’Estació del Nord i 300 a l’Espanya Industrial.
Ho ha anunciat l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, en les dues compareixences que ha fet des que ha començat la fallada elèctrica, a les 19 h i passades les 22.15 h, que és quan s’ha informat que el CEM Espanya Industrial s’incorporava a la llista d’espais habilitats.

Reforç del patrullatge
L’alcalde ha explicat que la presència de Guàrdia Urbana i dels Mossos d’Esquadra ha quedat reforçada aquest dimarts a la matinada “per garantir la seguretat“, sobretot, en els barris sense llum. La megafonia és un dels punts més importants d’aquest patrullatge per comunicar-se amb la gent que és a casa seva a les fosques. “L’objectiu és donar recomanacions o novetats i que tothom se senti acompanyat“, ha dit Collboni.
Els eixos comercials de la ciutat són alguns dels punts centrals d’aquests patrullatges, sobretot a les zones que no han recuperat la normalitat elèctrica, segons ha explicat l’alcalde.
Evitar desplaçaments innecessaris i no moure’s de casa
Collboni ha reiterat la necessitat d‘evitar desplaçaments quan no siguin imprescindibles. A més, ha instat la ciutadania a no sortir de casa aquesta nit, especialment als espais de la ciutat on l’enllumenat elèctric encara no funcioni.