Barcelona estudiarà els propers mesos la creació d’una taxa per a empreses de comerç electrònic. La intenció d’ERC (que ha proposat la taxa en la Comissió d’Economia i Hisenda) és gravar l’ús de l’espai públic que fan les empreses que venen a través d’internet però que no tenen una botiga física a la ciutat.

En el termini d’un mes es crearà un grup de treball per estudiar la creació d’aquest gravamen. Hi seran presents els grups municipals, així com els agents implicats, i la voluntat és que la recaptació de la taxa repercuteixi a fomentar el comerç de proximitat. La proposta d’ERC ha rebut el sí del govern municipal (BComú i el PSC) i JxC, l’abstenció de Cs, i el no del PP i BCN Canvi.

Jordi Castellana (ERC) ha explicat que “no volem que ningú pagui més que ningú”, sinó que l’objectiu és “compensar tots els tributs que paga el comerç tradicional”. Segons Castellana, la taxa podria preveure algunes exempcions. La regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín, s’ha alineat amb el republicà i s’ha vantat d’haver fet una proposta similar durant la campanya electoral (batejada com a “taxa Ballarín”), però ha advertit que “el gran hàndicap serà quantificar la taxa”.

Elsa Artadi (JxC) s’ha mostrat “molt a favor de la taxa”, però ha expressat “dubtes en la capacitat de legislar” de l’Ajuntament; mentre que Luz Guilarte (Cs) ha advertit que “gravar alguns [comerços] per sobre d’altres pot tenir un efecte rebot que perjudicarà el comerç tradicional i els compradors“. Josep Bou (PP), que és empresari, ha assegurat que les dificultats del comerç de proximitat “no se solucionaran amb polítiques proteccionistes”, i Eva Parera (BCN Canvi) ha sentenciat que la proposta de taxa “és profundament discriminatòria”.