Escolta aquesta notícia

El consistori ha entregat aquest dilluns la Medalla d’Or al Mèrit Cívic a títol pòstum a Joan Bayén, qui va ser propietari i ànima del bar Pinotxo. Durant l’acte, que s’ha celebrat a la plaça de l’interior del Mercat de la Boqueria, l’alcalde, Jaume Collboni, ha lloat la figura del conegut com a Juanito i ha entregat el reconeixement a la seva dona.

Collboni en lloa “la humilitat i la modèstia”

Collboni ha volgut recordar qui va ser una de les persones més conegudes del mercat. “Aquell somriure, aquelles paraules del Juanito, des de la seva humilitat, la seva modèstia, la seva simpatia, creava un entorn i un clima determinats a l’entrada del mercat“, ha dit.

L’alcalde ha volgut reivindicar el fet que la medalla s’hagi atorgat a la placeta del Mercat de la Boqueria en lloc de fer-ho al Saló de Cent de l’Ajuntament, on “habitualment es fan els actes solemnes com aquest”. L’entrega s’ha fet, ha dit Collboni, on sempre ha treballat el Juanito, “per aturar-nos en el temps i recordar-lo”, ha afegit.

“La seva vida ha estat aquest mercat “

Per la seva banda, Jordi Mas, president del Mercat de la Boqueria, ha reconegut que el Juanito era “un exemple de la cultura de l’esforç”. “La seva vida ha estat aquest mercat, la Boqueria, venia a primera hora i contagiava a tothom d’aquella il·lusió i d’aquella passió“, ha reconegut.

Durant l’acte d’entrega, s’ha pogut veure també un vídeo en què diverses personalitats del món del mercat i la cuina, com els germans Roca, han reconegut que Bayén va ser un referent per a tots ells.

Acumula reconeixements

Des que va morir el 2023, la figura del Juanito ha rebut diversos homenatges. Se li va fer un reconeixement al Mercat de la Boqueria en el moment de la seva mort i té una estàtua al Museu de Cera i un llibre. El consistori reconeix que fa temps que es buscava un dia per atorgar-li la Medalla d’Or, que va ser aprovada pel Plenari de l’Ajuntament de Barcelona el mes d’abril del 2023.

Imatge de l'autor/a