Queden poques hores per a la Comissió d’Economia i Hisenda d’aquest dimecres a la tarda a l’Ajuntament i encara és una incògnita què passarà amb les ordenances fiscals. El projecte d’una possible terminal de creuers de luxe al Port de Barcelona ha allunyat els comuns de l’entesa amb el PSC i aquest dimecres, la presidenta del grup, Janet Sanz, ha aclarit que no hi votaran a favor a la comissió, si el govern municipal no la descarta del tot. “Esperarem a veure si el govern i Collboni rectifiquen. Ho acabarem decidint aquesta tarda”. Sanz ha afirmat que “si no hi ha un compromís amb relació a la retirada de la terminal de creuers i un no contundent, no hi haurà un vot afirmatiu a la comissió”.
Un projecte que consideren incoherent
Els comuns consideren que el projecte és incoherent. Diuen que “si es vol avançar en una fiscalitat progressiva que gravi més el sector turístic, això va junt de no avalar una nova terminal de creuers de luxe”. Ha criticat, a més, que això no estava a l’agenda.
No ens podem quedar de braços plegats, per nosaltres és inacceptable i inassumible”. El de les ordenances fiscals serà l’únic punt del dia de la sessió d’aquesta tarda. Les ordenances s’haurien d’aprovar al plenari de divendres perquè entrin en vigor l’1 de gener.
Junts: “Els comuns estan encarint el preu”
Pel que fa al Grup Municipal de Junts han reiterat el seu vot contrari a les ordenances fiscals, tal com ja van anunciar aquest dilluns. No confien que el govern doni una resposta satisfactòria a cap de les 28 al·legacions que han presentat i estan convençuts que les ordenances tiraran endavant amb els vots de PSC, ERC i BComú.
De fet, consideren una gesticulació l’anunci de les últimes hores de BComú assegurant que la nova terminal de creuers de luxe al port els estava allunyat de votar a favor. “Això és una gesticulació. Els comuns potser estan encarint el preu per les ordenances i els pressupostos”, ha assegurat el regidor Damià Calvet.
Vox i PP, en contra de les ordenances
També el PP i Vox han anunciat que votaran en contra de les ordenances fiscals. Els populars critiquen que Barcelona sigui la ciutat amb la fiscalitat més alta de l’Estat i acusen a Collboni de ser “l’alcalde més car de la ciutat”.
Per la seva banda, el Grup Municipal de Vox ha assegurat que les negociacions per les ordenances fiscals “demostren que a Barcelona hi ha un tripartit de facto entre socialistes, comunistes i separatistes”. El president del grup, Gonzalo de Oro Pulido, ha lamentat que “Collboni segueix obsessionat a deixar tocat el sector del turisme”.