Barcelona eliminarà el servei de bicicletes de lloguer compartit —bicisharing en anglès— a partir de l’any 2027. Tal com ha anunciat l’alcalde, Jaume Collboni, l’Ajuntament suprimirà les 3.500 llicències actuals atorgades el 2024 arran del “desgavell” i del “mal ús” que en fan els usuaris. Ho ha dit en una entrevista a Catalunya Ràdio.
En aquest sentit, betevé va avançar la setmana passada que les 3.500 bicis compartides acumulen un total de 5.413 multes en un any i mig. La immensa majoria d’aquestes sancions són per aparcar indegudament en llocs on està prohibit deixar-hi una bicicleta.
Impulsar el Bicing
“Les set companyies que operen a Barcelona han intentat posar-hi ordre, però els resultats no van per aquest camí”, ha alertat Collboni, que també ha dit que només el 10 % dels usuaris de bicisharing són residents a Barcelona. En paral·lel a la supressió de les llicències de bicis compartides, l’alcalde ha avançat que aviat l’Ajuntament ampliarà el servei del Bicing.

Esperem que l'ajuntament no es faci enrere després de l'esperable reacció de les empreses. Aquest sistema està dissenyat sense tenir cura per la ciutat, ja és hora d'eliminar-lo.
Per fi!!