neteja de grafitis al metro de barcelona

El vandalisme per pintades metro de Barcelona s’ha convertit en una de les batalles que manté TMB en peu de guerra. Per un bon motiu: netejar cada grafit costa uns 2.000 €.

Si ho multipliquem per les 220 pintades que s’han hagut de netejar de l’1 de gener al 30 de novembre del 2025, aquest any TMB ja s’ha gastat un total de 418.000 € arran del vandalisme.

La neteja dels grafits es fa en uns túnels de rentat específics per a tal fi que TMB ha instal·lat en cadascuna de les línies de metro, encara que les que donen més feina són l’L4 i l’L1.

Ara bé, la presidenta de TMB, Laia Bonet, celebra que el vandalisme contra els metros ha anat a la baixa des que el 2021 es va activar un pla antigrafits: si el 2020 es van fer 737 pintades, aquesta xifra ha caigut fins a un 70 % ara mateix.

netejant grafits del metro de barcelona

Bonet també aplaudeix que s’hagi incrementat la vigilància preventiva i que la Generalitat de Catalunya hagi anunciat un enduriment de les sancions. Tot plegat, assegura, va en pro “de reduir l’impacte en el cost i en el servei del dia a dia”.