Tramvia Glòries

La Comissió d’Urbanisme de Barcelona ha avalat amb els vots a favor del PSC i de BComú i l’abstenció d’ERC i el PP el nou traçat del tramvia a l’entorn de la plaça de les Glòries: farà una ziga-zaga al carrer de la Ciutat de Granada (entre la Diagonal i la Gran Via). Per la seva banda, Junts i Vox hi han votat en contra.

En concret, la comissió ha donat llum verda al conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i l’ATM (l’Autoritat del Transport Metropolità, que gestiona el tramvia) per reendreçar l’estructura del tramvia i reurbanitzar l’entorn entre la plaça de les Glòries i la rambla del Poblenou. Hi invertiran 23 M € el consistori i 9 M € l’ATM.

“La millor opció”

L’element més destacat que preveu el conveni de col·laboració és fer un desdoblament nou de les vies del Tram a Glòries —en sentit Besòs—, on la línia T4 (la que va per la Diagonal) se separa de les línies T5 i T6 (que transiten per la Gran Via de les Corts Catalanes).

El nou desdoblament es farà a l’avinguda Diagonal, a l’altura del carrer de la Ciutat de Granada, i obligarà els tramvies de les T5 i T6 a fer una part del recorregut en aquest entorn en forma de ziga-zaga. Entitats com la PTP ja han denunciat que això alentirà els trajectes del Tram.

Tot seguit teniu les dues gràfiques que representen l’estat actual de les vies i el futur traçat que s’implantarà.

La tinenta d’alcaldia de Mobilitat, Laia Bonet, ha justificat que el traçat en ziga-zaga “és la millor opció tenint en compte la complexitat de l’espai“, ja que en aquell cantó de la plaça de les Glòries hi conflueixen els vianants, el trànsit particular, els autobusos i el mateix tramvia.

Bonet, a més, ha assegurat que el nou recorregut permetrà que els vianants accedeixin directament a la plaça de les Glòries i això millorarà la circulació dels cotxes cap al carrer de Badajoz perquè no s’hauran de creuar amb el tramvia.

Conflicte amb els pàrquings?

Hi ha la circumstància que al tram de Ciutat de Granada per on transcorreran les línies T5 i T6 hi ha dos accessos a pàrquings: el del centre comercial Glòries i el de l’aparcament municipal de B:SM.

El conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i l’ATM per fer tots els canvis encara haurà de rebre l’últim sí, del ple municipal, aquest gener. Les últimes hores, el govern de Jaume Collboni ha dit que vol allargar les vies del tramvia per la Diagonal fins al passeig de Gràcia abans d’acabar el mandat (2027).

Comparteix a: