conferencia presidents autonomics convocada a barcelona
Escolta aquesta notícia

(Agències) Barcelona serà la seu de la propera Conferència de Presidents. El president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, ha convocat la trobada el 6 de juny al Palau de Pedralbes. Ho fa després que Salvador Illa oferís la ciutat comtal com a seu de la 28a edició de la trobada de presidents autonòmics. De fet, el ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, ja va anunciar que tindria lloc a la capital catalana el 13 de desembre passat, després de la celebració de la cita de Santander.

Segons els protocols, la reunió començarà amb l’habitual esmorzar amb el rei, abans del debat. Encara no se’n sap l’ordre del dia. La previsió és que dijous s’informi les comunitats autònomes dels principals detalls de la reunió i, en els pròxims dies, el Ministeri de Política Territorial citi els governs a un comitè preparatori per establir els temes a debatre.

Ordre del dia, encara per decidir

En la darrera trobada, l’executiu espanyol i les comunitats autònomes van abordar matèries com la migració, la sanitat, el finançament autonòmic i l’habitatge, però no es van assolir acords concrets. Des de fa algunes setmanes, diversos dirigents autonòmics havien demanat convocar aquesta conferència per abordar temes com la gran apagada o el trasllat de menors migrants, entre d’altres.

Tot i que no es reuneix amb una periodicitat fixa, la Conferència de Presidents és l’òrgan de màxim nivell polític de cooperació multilateral entre l’Estat i les comunitats. Té com a objectiu debatre i adoptar acords sobre assumptes d’especial rellevància per al sistema autonòmic.

27 trobades

Des de la seva creació el 2004, la Conferència de Presidents ha celebrat 27 edicions amb diferent periodicitat. Amb Pedro Sánchez al capdavant de La Moncloa, el mecanisme s’ha reunit en 21 ocasions, comptant amb la convocatòria de Cantàbria d’aquest desembre. Les tres anteriors cites en format presencial es van celebrar el juliol del 2020 a La Rioja, el juliol del 2021 a Salamanca i el març de 2022 a la Palma.

Comparteix a: