Escolta aquesta notícia

El Consell Plenari de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat definitivament un pla especial urbanístic i de millora urbana que concreta, delimita i regula el sistema d’espais lliures i viari dels eixos verds del 22@. La iniciativa permet assegurar més habitatge i també preveu destinar un mínim del 33 % de la superfície d’espais lliures exclusius per a vianants i zones verdes.

Permetrà la reurbanització de Badajoz

El nou pla especial ofereix un catàleg de solucions flexibles aplicables als eixos verds, que permeten dissenyar i adaptar les urbanitzacions a les necessitats de mobilitat, accessibilitat i continuïtat del verd. Entre d’altres, això permetrà desencallar reurbanitzacions com la del carrer de Badajoz, que es transformarà amb un eix ciclista i ciutadà, i també es pacificaran cinc cruïlles. També permetrà tirar endavant altre projectes com el del carrer de Pere IV o Cristòbal de Moura, on encara hi ha trams pendents de reformar.

El transport públic podrà travessar per les superilles

La flexibilitat d’aquest pla permetria eliminar els girs obligatoris. Tot plegat, amb l’objectiu que en set encreuaments es mantingui oberta l’opció que hi pugui passar el transport públic. En concret, la responsable de l’Àrea d’Urbanisme, Laia Bonet, ha destacat que hi passen línies de bus com la V25 o la V27, necessàries per donar accessibilitat al veïnat.