La Direcció General de Trànsit ha publicat una regulació provisional pels patinets elèctrics, a causa de la proliferació d’aquest vehicle en zones urbanes. Segons la nova normativa, els patinets no poden tenir seients que superin els 54 centímetres d’altura des del terra, sinó es catalogaran com a motocicleta o ciclomotor, en funció de la potència i la velocitat que tinguin. Això implicaria que els usuaris es treguin el carnet de conduir d’aquest mitjà de transport, l’assegurin i el matriculin.

El tinent d’alcalde de Prevenció i Seguretat, Albert Batlle, ja va anunciar fa mesos que calia una nova ordenança sobre patinets elèctrics.

Ciclomotors o bicicletes?

Els comerciants d’aquests productes en critiquen la futura llei. Asseguren que hi ha un perfil molt ampli de persones que demanen patinets amb seient, però sobretot són persones d’edat avançada o que acostumen a fer trajectes llargs. En canvi, la regulació no té en compte ni l’alçada ni el pes dels conductors. La normativa també estableix que els patinets no poden circular a més de 25 km/h.

Des del sector, proposen que aquest tipus de patinets segueixin la normativa de les bicicletes i no hagin de circular per la calçada.

Una llei pendent d’aprovació

La majoria d’usuaris desconeixen la futura llei. Alguns consideren que és un greuge que els facin circular per la calçada, però d’altres veuen amb bons ulls que es demani, per exemple, que tinguin assegurança. Tot i això, els venedors confirmen que molta gent que vol comprar patinets amb seient es fa enrere quan s’assabenta de la nova regulació.

La regulació també recorda la normativa vigent com, per exemple, l’obligatorietat de circular amb casc i la prohibició de transportar una altra persona dalt del patinet. A més, a Barcelona l’ordenança estableix que només poden circular per carrils bici, i carrers pacificats, però no per voreres ni calçada.