Amb la divisió en cinc lots, el govern municipal vol “disminuir el risc” que tota l’obra quedi en mans d’una sola empresa, tot i que hi haurà una direcció d’obra única i responsables de tram. A més, s’ha reduït el pes de l’oferta econòmica a l’hora de puntuar les empreses, i es tindrà en compte les condicions laborals dels operaris i que es doni feina a treballadors que es van quedar a l’atur quan es van aturar les obres. Janet Sanz ha explicat que la divisió en cinc parts permetrà treballar-hi de forma simultània i recuperar el temps perdut.

De les cinc parts en què s’ha fragmentat l’obra, tres corresponen a l’excavació que s’ha de fer per sota dels túnels de Rodalies i de l’L1 del metro que travessen la plaça. Les altres dues parts són el tram de la Gran Via entre el carrer de Badajoz i la rambla del Poblenou. Els treballs del túnel s’han de reprendre el primer trimestre del 2018, amb una durada prevista de 32 mesos.

Es licita també el parc en superfície

A més del túnel, s’ha tret a concurs una part del parc que hi haurà a la superfície, basat en el projecte de la Canòpia Urbana. L’obra, amb un pressupost de licitació de 14,8 milions d’euros (IVA no inclòs) s’ha dividit també en cinc parts. En aquest espai hi haurà una gran esplanada central, zones infantils i juvenils, una àrea d’esbarjo per a gossos i la rambla dels Encants. Les obres començaran el primer trimestre del 2018 i s’allargaran un any.

El director general de BIMSA, Ángel Sánchez, ha explicat que els cinc lots del túnel i els cinc del parc faran que convisquin a la vegada 10 obres a Glòries. Sánchez ha posat d’exemple que si en cada una s’hi presenta una UTE amb dues empreses, “es pot donar feina a 20 empreses a la vegada”. Des del grup Demòcrata, el regidor Jordi Martí ha posat en dubte que això contribueixi a la bona coordinació de les obres, però ha expressat confiança en la gestió tècnica de BIMSA.