La creuada de l’Ajuntament de Barcelona contra els bicitaxis continua. Ara el consistori ha aprovat inicialment un decret que prohibeix la circulació d’aquests vehicles en cinc zones turístiques de la ciutat: la Sagrada Família, al Quadrat d’Or de l’Eixample, a l’avinguda Paral·lel, al Parc Güell i al Camp Nou. La prohibició s’allargarà durant sis mesos i, tot i que l’Ajuntament no ha especificat quan s’aprovarà definitivament, es vol que estigui en vigor a l’estiu i els mesos de més activitat turística.

L’objectiu: garantir la seguretat i evitar molèsties als veïns

El primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, assegura en una piulada a Twitter que la mesura busca “garantir la seguretat a l’espai públic i evitar molèsties als veïns”. El consistori, de fet, fa temps que insisteix que no vol els bicitaxis a la ciutat. “No responen al model de mobilitat ni al model turístic que volem per la ciutat: generen molèsties de circulació, problemes de seguretat i fan competència deslleial al taxi”, assegura la tercera tinenta d’alcalde i regidora de Mobilitat, Laia Bonet. A banda, l’Ajuntament continua reclamant a la Generalitat que “faci la seva feina i prohibeixi aquesta activitat”.

L’Ajuntament esborra del mapa els bicitaxis

Aquesta nova restricció en la circulació dels bicitaxis se suma a les que ja estan en vigor a Ciutat Vella i Sant Martí durant l’estiu i que limita el pas d’aquests vehicles únicament als itineraris prèviament establerts. Tot i això, el que realment ha fet desaparèixer aquests vehicles de la ciutat durant les últimes setmanes és la nova estratègia de l’Ajuntament d’exigir que acreditin una llicència d’activitat econòmica per poder treballar a la via pública. Una llicència que ara mateix no té cap dels 463 vehicles que l’Ajuntament té registrats. A l’escrit, el consistori el avisa que en cas de circular sense permís se’ls sancionarà i se’ls requisarà el bicitaxi. El resultat de la carta ha estat contundent i els bicitaxis han desaparegut pràcticament dels carrers.

L’ampliació de la prohibició dels bicitaxis a altres zones de la ciutat arriba després que l’Ajuntament hagi detectat que aquest tipus d’activitat s’havia traslladat cap a altres districtes i zones emblemàtiques, especialment pel seu atractiu turístic. En aquests punts, com la Sagrada Família i el Camp Nou, també s’havia observat “la mateixa problemàtica de saturació de l’ús de l’espai públic” que a Ciutat Vella o Sant Martí.