L’endemà que l’Ajuntament de Barcelona admetés converses amb la DGT perquè els autocars i busos contaminants puguin tenir etiqueta ambiental per circular per la zona de baixes emissions gràcies a la instal·lació de filtres de partícules, ara el consistori ha explicat que s’està plantejant la mateixa mesura també per als cotxes i les motos que actualment no tenen etiqueta.

L’anunci arriba en el temps de descompte per l’entrada en vigor de la ZBE, l’1 de gener del 2020. Si la DGT acabés homologant els filtres antipartícules per aconseguir una etiqueta ambiental, s’obriria la porta perquè prop de 70.000 cotxes i motos afectats per les restriccions de la ZBE poguessin seguir circulant de forma legal finalment.

El regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Eloi Badia, ha explicat que ja fa dies que l’Ajuntament preveu aquesta possibilitat, i que ara és en mans de la DGT:

“L’Ajuntament no defineix quins vehicles són o no contaminants, ho fa la DGT a través d’un sistema d’etiquetes. Si la DGT dona unes altres etiquetes o n’habilita unes altres, per nosaltres és el patró a seguir.”

Badia ho ha dit coincidint amb la presentació dels informadors municipals que expliquen a la ciutadania les restriccions que entraran en vigor a partir del 2020. És a dir, que els cotxes sense etiqueta ambiental de la DGT no podran circular per dins de la ciutat de dilluns a divendres, de 7 a 20 h.