L’Ajuntament de Barcelona ha reconegut que el 2025 ha registrat 20 incidències de salut per exposició a altes temperatures en treballadors municipals. En concret, se n’han detectat 12 en els serveis de neteja, cinc en Parcs i Jardins i tres més en altres serveis.
Segons ha explicat el tinent d’alcaldia de Seguretat, Albert Batlle, els treballadors afectats van patir símptomes com mal de cap, mareig, malestar, vòmits i nàusees, però cap cas “ha estat greu”. En alguns casos, les incidències van provocar que el treballador hagués d’agafar la baixa, almenys, durant un dia.
Incidències “reduïdes”
Batlle ha defensat que Barcelona ja disposa de protocols orientats a la prevenció davant altes temperatures i assegura que les incidències són “reduïdes”, la qual cosa demostra que les mesures implementades “funcionen”. Alhora, però, ha reconegut que hi ha “marge de millora” i “d’adaptació”.
Per això, Batlle ha explicat que “es pot valorar” incloure l’obligatorietat de complir amb els protocols de salut de treballadors com a condició essencial perquè les empreses concessionàries mantinguin el contracte amb l’Ajuntament.
Pendents de l’autòpsia de l’escombriaire
Entre les incidències computades no se’n comptabilitza cap relacionada amb l’escombriaire que va morir després d’una jornada de treball en plena onada de calor. En aquest sentit, el tinent Batlle ha dit que el consistori està “pendent” del resultat de l’autòpsia.