Així es va pensar al seu dia l'estació de la Sagrera: un colós d'enormes dimensions envoltat d'edificis nous que havien de servir per finançar l'estació. Però el mateix alcalde ja ha dit en diverses ocasions que el temps de pagar obra pública amb plusvàlues ja ha passat. Per això ha buscat amb el Ministeri de Foment un acord per fer un plantejament, diu, més raonable amb el temps actual. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Estic, i espero que passi, a punt de firmar amb el Ministeri de Foment per reorientar el projecte i assegurar l'estació de la Sagrera. I això passarà ja, no passaran ni dos ni tres mesos sinó que pot passar en 15-20 dies." Trias ho ha avançat en un col·loqui amb socis del Cercle Eqüestre, entitat instal·lada a la Diagonal. Indispensable, doncs, parlar de la reforma de l'avinguda, però amb un doble toc d'atenció. Un als comerciants: si no col·laboren econòmicament, les obres aniran al ritme que marqui l'Ajuntament. L'altre avís, als llogaters de locals. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Si quan arreglem aquest carrer el senyor que té un local es creu que pot apujar el preu del lloguer, li asseguro que quedaran moltes botigues buides". A l'alcalde també se li ha preguntat per l'obertura de comerços els diumenges. Trias manté que es farà el que decideixin les associacions i admet que ara per ara no hi ha unanimitat. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Jo crec que tindria sentit ampliar en època turística algun diumenge. Però això és una decisió a què ens hi portaran ells eh, no la portarem nosaltres". En el que sí que s'ha mostrat més decidit és a posar ordre, ha remarcat, als apartaments turístics. Trias ha dit que és partidari del turisme, però sense que pertorbi en excés el funcionament de la ciutat.

El context econòmic ha desplaçat la idea inicial de convertir l’estació de la Sagrera en la infraestructura més gran de la ciutat. El juny de 2010, quan se’n va col·locar la primera pedra, es preveia que l’estació tingués diversos nivells: un per a l’AVE i els autobusos, i un altre per accedir a Rodalies, metro i bus, un ampli vestíbul i un aparcament per a 2.500 vehicles.

Pel que fa al finançament, es preveia envoltar l’estació d’edificis nous que servirien per pagar les obres a través de plusvàlues. Per Xavier Trias, però, cal repensar el sistema i fer un plantejament més raonable amb el temps actual.

Confia que no s’apugin els lloguers de la Diagonal

L’alcalde ho ha explicat en un col·loqui al Cercle Eqüestre a què també han assistit representants de l’associació de comerciants Diagonal Centre. En referència a la reforma d’aquesta avinguda, Trias ha dit que confia que el canvi de la Diagonal no sigui una excusa perquè els propietaris de locals comercials n’apugin el lloguer i adverteix que, si això passa, la transformació no haurà servit de res.

Des de l’associació de comerciants alerten que en només un any i mig s’han tancat 50 botigues i demanen que comencin les obres com més aviat millor. Proposen que, en una primera fase, es treballi al costat muntanya del tram que va del passeig de Gràcia a la plaça de Francesc Macià. Trias, però, ha condicionat la velocitat de les obres a la capacitat econòmica de l’Ajuntament i ha remarcat que els comerciants no han volgut col·laborar-hi. Segons les previsions del consistori, les obres d’aquest tram s’acabaran abans del final del mandat.

Sobre la possibilitat d’obrir en diumenge, l’alcalde ha deixat la decisió en mans dels comerciants i ha dit que, si arriben a un consens, el consistori ho aplicarà. Tot i això, Trias ha dit que “jo crec que tindria sentit ampliar en època turística algun diumenge”.