“FDIHA” (فضيحة), en àrab, vol dir “escàndol“. I és també el títol amb que Kleo la Faraona ha batejat la seva proposta escènica i que té molt a veure amb l’impacte que la dissidència de gènere té en moltes cultures. “‘Un escàndol per a una persona àrab és una paraula amb molt de pes, que implica l’individu, la seva família, el seu veïnat i tot el seu entorn social”, explica l’artista.

El seu projecte vol difondre a Barcelona la cultura queer àrab a través de llenguatges tan diversos com el ball, la gastronomia o el conte. Un cop al mes, aquesta performer drag d’origen sirià puja a l’escenari del Candy Darling en què estableix diàleg amb la creació del sud i l’est del Mediterrani. En una entrevista al programa ‘Plaça Tísner‘ explica els detalls d’un projecte que aquest 14 de febrer celebra el seu primer aniversari amb un espectacle dedicat a l’amor propi.

Les coses que abans negava de mi, tant la meva identitat àrab com la meva feminitat, ara són les més importants”
Eli del Oro

Kleo la Faraona és la identitat escènica d’Eli del Oro, artista amb moltes facetes que va arribar a la ciutat des de Síria l’any 2011 per estudiar disseny i comunicació. La il·lustració, la moda, la música i la direcció d’art són algunes de les múltiples vocacions que compagina amb l’art de la performance. Uns interessos tan diversos com els de la pròpia Cleòpatra, figura històrica que inspira el seu personatge. “Amb Kleo la Faraona, les coses que abans negava de mi, tant la meva identitat àrab com la meva feminitat, ara són les més importants”, comenta.

Soc una artista del Renaixement actual”
Eli del Oro

Com a Kleo ha protagonitzat el primer pregó queer de la festa major del Poble-sec 2022, ha creat el duet drag Last Bizarras amb Mariona Redbull i la performance col·laborativa ‘¿Amor o arte?’, amb què es pregunta sobre la guspira que encén el procés creatiu. La varietat dels seus itineraris creatius la fan autodefinir-se com una “artista del Renaixement actual“.