El muntatge teatral ‘Asesinato de un fotógrafo‘ porta a l’escenari de la Sala Beckett l’essència del gènere negre. De fet, els seus creadors han assegurat a ‘Plaça Tísner‘ que l’obra “és una festa de tots els referents d’aquest gènere“. Tots dos asseguren que “van remirar moltes pel·lícules clàssiques i rellegir moltes novel·les negres” per ficar-se de ple en l’ambient.

El seu protagonista és un detectiu solitari, curiós i amb grans dots de perspicàcia. Pablo Rosal Abascal és qui ha creat el text, i el defensa sol dalt de l’escenari en un gran exercici interpretatiu. Ell, que n’és autor, actor i dramaturg, ha treballat braç a braç i sota la direcció del també dramaturg Ferran Dordal Lalueza. Una tercera figura clau és Noemí Elías, autora de les 150 fotografies que s’hi veuen, totes analògiques. “Les fotografies són una part essencial de l’espectacle“, assegura Dordal.

El text va començar gràcies a un ajut econòmic de la mateixa Sala Beckett per escriure l’obra. Fins aquell moment, l’autor no s’havia acostat a aquest gènere, ni tenia intenció de fer-ho. Per això, tot i que té tots els elements clàssics, també hi ha espai per qüestionar aquests clixés en un “homenatge i a la vegada paròdia del gènere”.

‘Asesinato de un fotógrafo’ es pot veure a la Sala Beckett fins al 19 de febrer. Després, aniran a Madrid, on actuaran al Teatro de la Abadia del 13 al 23 d’abril.

L’entrevista sencera al ‘Plaça Tísner’