
Al Plaça oberta d’aquest divendres, a les 21.30 h, posem a debat els canvis en la manera d’ensenyar que hi ha hagut a les aules de primària i secundària en els darrers anys. Volem que tu també hi diguis la teva i per això et preguntem: “S’ha de fer marxa enrere en les innovacions en educació?“. Pots explicar-nos la teva opinió o vivència a través de l’apartat de comentaris que hi ha a la part inferior d’aquesta pàgina. Per escriure un missatge, cal estar registrat al web de betevé.
La manera d’ensenyar a les aules, en un encreuament
Allò de “La lletra, per les anques entra” fa anys que va passar a la història. Omplir pàgines i pàgines de quaderns d’exercicis repetitius i memoritzar llistes de contingut per després vomitar-ho tot en un examen és clar que no és la millor manera per preparar ciutadans crítics per a un futur incert.
Per capgirar com un mitjó a aquests mètodes clàssics, Catalunya va ser capdavantera a aplicar una autèntica revolució a les aules. L’educació per projectes i racons va arribar per posar al centre de l’aprenentatge els interessos de l’alumne i treballar interrelacionant matèries.
Però el cert és que els resultats acadèmics no han acompanyat aquest canvi i ara tenim el pitjor nivell de matemàtiques a 6è de primària de tota la història. Paral·lelament a tot això, els qui passen més hores amb els nostres infants cada dia, els mestres, no amaguen que la manca de rumb i de confiança els està cremant com a professionals.
Plaça oberta, divendres a les 21.30 h
Cada divendres, a les 21.30 h, volem trobar resposta als principals reptes que ha d’afrontar Barcelona i als problemes dels seus veïns. Una imatge, una xifra i una pregunta inicial obriran la discussió al plató amb la veu dels protagonistes i l’anàlisi d’experts en la matèria. Condueix el programa el periodista de la casa Adrià Calvo. Al Plaça oberta sentirem totes les opinions per afrontar els debats que Barcelona té pendents de resoldre.
El problema és el Decret de Plantilles, que afavoreix el caciquisme dels centres, el llepaculisme i la precarietat de persones que han aconseguit una plaça seguint uns criteris "objectius" i transparents. I d'aquí, la gestió que se'n (des) genera!