
El model educatiu ha viscut canvis profunds però els resultats, de moment, no convencen. Un sector de les famílies dels alumnes i dels docents miren amb escepticisme la transició cap a un aprenentatge basat en projectes i posen en dubte que sigui la millor manera d’educar i transmetre coneixements.
Aquest divendres, al Plaça oberta, posem a examen l’educació. Fem una mirada retrospectiva amb professors que han dedicat la seva vida a la docència i que ens ajudaran a comparar la situació de fa uns anys amb la d’ara.
Molts canvis en poc temps i sense marge d’error
L’educació a Catalunya fa temps que és al centre de l’huracà. I no només per les vagues de l’últim mes, en què mestres, professors i personal docent han sortit al carrer per reclamar millores laborals i salarials. En els darrers anys hi ha certa remor de fons per diverses qüestions que preocupen i que s’arrosseguen sense que s’hi posi solució.
Els canvis profunds en la manera d’ensenyar han coincidit en el temps amb una davallada en el nivell general dels estudiants catalans que ha fet encendre totes les alarmes. I la bona voluntat de totes les parts per intentar fer de l’escola inclusiva xoca amb la manca de recursos que fa pràcticament impossible la tasca dels docents i crea diàriament situacions límit a les aules.
En definitiva, molts canvis en poc temps i en un sector tan important i sensible com l’educació, en què pràcticament no hi ha marge d’error.
Plaça oberta, els divendres a les 21.30 h
Cada divendres, a les 21.30 h, volem trobar resposta als principals reptes que ha d’afrontar Barcelona i als problemes dels seus veïns. Una imatge, una xifra i una pregunta inicial obriran la discussió al plató, amb la veu dels protagonistes i l’anàlisi d’experts en la matèria. Condueix el programa el periodista de betevé Bernat Martínez. Al Plaça oberta sentirem totes les opinions per afrontar els debats que Barcelona té pendents de resoldre.