Una vintena de nens i nenes d’entre 11 i 12 anys s’han reunit aquest dilluns amb els síndics de greuges de Barcelona i de Catalunya per exposar les seves demandes amb l’objectiu de millorar el benestar de la infància a la ciutat. La trobada formava part de les diverses accions previstes de l’Altaveu d’Infants de la Ciutat, un òrgan participatiu impulsat per l’Ajuntament de Barcelona, que ja ha exposat les seves inquietuds al Consell de Ciutat i als diferents grups municipals.
A partir d’una enquesta a 5.000 nens i nenes barcelonins d’entre 8 i 11 anys s’ha elaborat l’Agenda dels Infants, que recull 11 demandes i 30 propostes concretes. A més de reclamar més seguretat i millores en els espais de joc, els preadolescents volen recursos per garantir el benestar emocional. Qüestions com l’assetjament, la satisfacció amb el propi cos o gaudir de temps de qualitat amb la família són alguns dels aspectes destacats del document.
Diàleg amb el síndic
Els joves participants a la reunió han parlat durant més d’una hora amb el síndic de greuges de Barcelona, David Bondia, i l’adjunta per a la infància de la Sindicatura de Greuges de Catalunya, Aida C. Rodríguez. Segons Bondia, “és important escoltar quins són els neguits i preocupacions dels més joves perquè no són el futur, com es diu, sinó el present, i els hauríem de fer més cas”.
Per la seva part, Bruno Sáinz, alumne de l’Escola Santa Teresa de Lisieux, ha reclamat “que se’ns escolti més” i ha apostat per disposar de més temps a l’aire lliure i augmentar les zones verdes.
Cloenda de l’Altaveu d’Infants
Quan finalitzin tots els diàlegs previstos se celebrarà una sessió de cloenda on les institucions implicades donaran resposta a les propostes i idees de l’Agenda dels Infants. Serà el dia 4 d’abril, a la tarda, i tal com ha confirmat el comissionat d’Infància i Joventut, Javier Rodríguez, “volem que els nens traslladin a l’alcalde tot el que pensen que encara està per fer a la ciutat”.