A les estacions inacabades —amb els accessos a la vista al passeig de la Zona Franca— hi ha uns rètols que informen de les obres de la Línia 9 del metro i, per tant, de l’arribada d’aquest servei al barri. Es tracta d’un missatge caducat perquè feia temps que el metro hauria d’haver entrat en servei. Amb tot, l’acord que han signat aquest dimarts Ajuntament i Generalitat ha estat ben rebut per la majoria de veïns: “Ja era hora”, deien alguns, mentre d’altres recordaven que “feia molt de temps que havia d’haver arribat“. Una veïna, literalment, ha cantat “al·leluia” quan se n’ha assabentat, i ha recordat que “el meu home és d’aquí de tota la vida i m’explica que ja a l’escola feien manifestacions i demanaven el metro”. D’altres, però, s’han mostrat més escèptics a l’hora de plantejar-se un recorregut a bord dels trens: “Agafes aquesta línia, i a on vas? Te’n vas a la Zona Universitària o a Collblanc, i després has d’enllaçar amb la Línia 1 i has de fer diversos transbordaments”.

Millora laboral per al barri

Alguns comerciants també han destacat la importància de la posada en marxa d’aquest servei de metro. És el cas de l’Esperança, que regenta una botiga d’electrodomèstics al passeig de la Zona Franca i explica que “si arriba la gent, això al comerç es notarà. Sortiran a passejar i és un bé per a tothom”. I aquest “tothom” inclou també aquelles persones que treballen al veïnat, com l’Anna Albanell, que ho fa en unes oficines amb la boca de l’estació Foc Cisell, a 10 metres de la porta. Explica que “a mi m’anirà perfecte perquè la parada és aquí, on treballo“, i reconeix que li facilitaria molt la vida per estalviar-se “mullar-me quan plou, o agafar autobusos i fer transbordaments”.

La previsió municipal és poder obrir aquest tram de l’L10 Sud el 2018 amb les dues estacions del passeig de la Zona Franca que, entre d’altres, connectaran aquest sector amb les línies 1, 3 i 5 del metro i els Ferrocarrils de la Generalitat.