La xarxa que aplega l’onzena d’itineraris de bicibús de Barcelona ha reaccionat amb sorpresa a les crítiques del RACC, que ha qüestionat la despesa que generen les caravanes de ciclistes escolars en agents de la Guàrdia Urbana. “Posar el focus del bicibús, que suposa un canvi de cultura i de mobilitat, en la despesa municipal és absurd, i més si ho comparem amb qualsevol altra mobilitat, que és precisament la que hem de canviar”, afirma Rosa Suriñach, membre de la Xarxa de Bicibusos de Barcelona, a través del bicibús de l’Eixample.

A més, afegeixen que no estan pas traient la Guàrdia Urbana de les seves funcions. “La Guàrdia Urbana s’encarrega del trànsit, i nosaltres som trànsit, no al que estem acostumats en les darreres dècades, però som trànsit. I evitem que hi hagi més cotxes i motos, que són els que generen més problemes”, diu Suriñach.

L’objectiu, una mobilitat sostenible i segura

Justifiquen la presència de la Guàrdia Urbana en “alguns bicibusos, en alguns trams”, perquè, ara per ara, la ciutat no és prou segura perquè hi circulin els infants. Tanmateix, asseguren, l’esperança i l’objectiu de la creació d’aquestes caravanes és provocar canvis de cara al futur. “La voluntat del bicibús no és anar sempre amb la Guàrdia Urbana, sinó que els infants se sentin capaços d’arribar a l’escola amb bicicleta de forma segura”, afegeix Suriñach.

“El moviment del bicibús continuarà creixent”

Amb les dades a la mà, aquest curs s’han creat 11 línies en diversos districtes. En aquest sentit, creuen que continuaran creant-se més itineraris escolars de bicibús, sobretot pel canvi de mentalitat que han detectat a les famílies pel que fa a la mobilitat sostenible i saludable a l’entorn de les escoles.