Ryanair ha cancel·lat prop de 400 vols amb destinació o origen a Bèlgica, Suècia, Irlanda i Alemanya per la vaga de pilots convocada en aquests quatre països aquest divendres, 10 d’agost. Després que es donés a conèixer la vaga la companyia va decidir anul·lar vols per minimitzar l’impacte. En el cas de l’Aeroport de Barcelona-el Prat, la companyia ha cancel·lat 10 vols amb destinació o procedència a Bèlgica, Suècia o Alemanya.

La llista completa dels vols cancel·lats amb destinació o origen a Barcelona és aquesta:

Quatre vols amb origen o destinació a Bèlgica:

  • FR2921 – Brussel·les-Zaventem – Barcelona-el Prat
  • FR2922 – Barcelona-el Prat – Brussel·les-Zaventem
  • FR2938 – Brussel·les-Zaventem – Barcelona-el Prat
  • FR2939 – Barcelona-el Prat – Brussel·les-Zaventem

Dos vols amb origen o destinació a Alemanya:

  • FR1935 – Estocolm Skavsta – Barcelona-el Prat
  • FR1936 – Barcelona-el Prat – Estocolm Skavsta

Quatre vols amb origen o destinació a Alemanya

  • FR132 – Berlín-Schönefeld – Barcelona-el Prat
  • FR133 – Barcelona-el Prat – Berlín-Schönefeld
  • FR1680 – Frankfurt International – Barcelona-el Prat
  • FR1681 – Barcelona-el Prat – Frankfurt International

 

Als passatgers que els van cancel·lar els vols a Alemanya se’ls va avisar aquest dimecres a la tarda, ja que el pilots d’aquest país es van afegir a última hora a l’aturada. Però, la companyia explica que els usuaris afectats de Bèlgica, Suècia i Irlanda van ser informats a través de missatge SMS o correu electrònic divendres, 3 d’agost.

Ryanair no pagarà indemnitzacions

L’aerolínia assegura que no està obligada a pagar indemnitzacions als passatgers afectats per les vagues, ja que en aquest cas “un sindicat està actuant de manera no raonable i d’una forma que està fora del control de l’aerolínia”. Però això, diu que l’únic que preveu és que els passatgers que hagin vist cancel·lats els seus volts seran reubicats a avions alternatius o se’ls reembossarà els diners del bitllet. La companyia no preveu cap altra compensació.

Tenint en compte això, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha anunciat una acció judicial contra l’aerolínia en la qual demanarà indemnitzacions per als passatgers afectats per les vagues d’aquest estiu. L’organització denuncia passivitat per part de la companyia irlandesa, a la vegada que es queixa de falta de compliment.