Fa cinc setmanes que es va reobrir el trànsit a la via Laietana, després de la reforma d’aquest eix central. Des d’aleshores, alguns dels problemes detectats s’han anat ajustant, tot i que encara en queden pendents de resoldre. Les veus discordants van ser principalment pels canvis en la circulació.
Els veïns del Gòtic inicialment no podien pujar amb vehicle particular. El carril de pujada estava limitat als cotxes particulars de veïns de la Barceloneta i de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera, vehicles particulars que anessin als aparcaments dels hotels, i vehicles de mercaderies, en horari restringit, o taxis que comencin o acabin la carrera a la via Laietana. Després d’unes setmanes d’avaluació del trànsit, l’Ajuntament va rectificar i ara els veïns ja poden circular-hi.
Es recuperarà la línia V15
Una altra de les queixes que va fer el veïnat és la pèrdua de dues línies de bus en sentit ascendent, el V15 i el V17. I aquí també es faran canvis. Després de l’estiu, la via recuperarà un dels dos busos que havia perdut i la línia V15 tornarà a circular en direcció muntanya.
Reptes pendents, les bicicletes i el verd
El que de moment no ha canviat, i no sembla tenir fàcil solució, és la convivència entre ciclistes i conductors. La via Laietana disposa d’un carril bici en sentit muntanya, mentre que en sentit mar, els ciclistes han de circular pel carril bus-taxi, un fet que no agrada als usuaris. “No és el més còmode, si puc evitar la via Laietana en bici, l’evito”, asseguren. Altres, però, opten per agafar el carril bici també de baixada, tot i que és unidireccional, perquè se senten més segurs.
Per evitar aquests problemes, el Bicicleta Club de Catalunya ha demanat tornar al projecte inicial, que preveia dos carrils segregats per a bicicletes.
Una altra de les queixes és l’absència d’arbres. Els vianants han guanyat espai amb les voreres més amples, però la manca d’ombres, segons els vianants, “no convida a passejar-hi”. L’Ajuntament ha explicat que, a la via Laietana, no s’hi poden plantar arbres, perquè el metro circula a tan sols un metre de la superfície del carrer, i el mateix passa amb les dues galeries de serveis que hi ha a banda i banda. Tot i això asseguren que estan mirant de posar-hi jardineres.