via Laietana

Les obres de remodelació de la via Laietana tallaran la circulació de pujada a la meitat a partir d’aquest diumenge 10 d’abril. Quedarà obert només un carril per arribar a la plaça d’Antoni Maura i accedir als pàrquings de la Catedral i del Mercat de Santa Caterina, però no serà possible arribar fins a Urquinaona. La circulació seguirà oberta de baixada amb un carril per al trànsit privat i un per al transport públic.

Tres línies de bus desviades

L’Ajuntament de Barcelona ha dissenyat un itinerari alternatiu a la pujada per via Laietana. La ruta passa per l’avinguda del Marquès de l’Argentera, el passeig de Picasso, el de Lluís Companys i la ronda de Sant Pere. Aquest itinerari també el faran les línies de bus 47, V15 i V17, que circulen de pujada per la via Laietana. El Bus del Barri 120 mantindrà inicialment el recorregut habitual. Les bicicletes també s’hauran d’adaptar als canvis.

Jonqueres i Ortigosa, també afectats

El tall de la via Laietana afectarà també el carrer de les Jonqueres, que tindrà obert només un carril de circulació. Tot i això, com que no es podrà pujar per la via Laietana, tindrà molt menys trànsit. De fet, per les obres, el carrer d’Ortigosa canviarà de sentit per facilitar l’accés al pàrquing que hi ha, i els vehicles hauran de sortir per Jonqueres. Baixant per la via Laietana es podrà girar a l’esquerra a l’altura de Jonqueres per accedir al Palau de la Música.

Més de dos anys d’obres

Les obres de la via Laietana van començar l’1 de març i es faran en dues fases amb la previsió que s’allarguin durant més de dos anys. En la primera fase s’actuarà entre la plaça d’Urquinaona i la d’Antoni Maura durant 14 mesos. A continuació, s’afrontarà la segona fase fins a Correus. La reforma té un pressupost de 32,9 M € i canviarà la fesomia d’aquest carrer. 

Les voreres s’ampliaran fins als quatre metres i es crearan places en algunes cruïlles. La rotonda d’Antoni Maura, per exemple, desapareixerà per millorar la connexió a peu. Quan estigui feta la reforma, només hi haurà trànsit privat de baixada, al costat d’un carril bus per on passaran també les bicicletes. De pujada hi haurà un carril bici i un altre per a bus, taxi i veïns (per accedir als pàrquings).