A finals de juny es va implementar la línia d’autobús V9, que connecta el Poble-sec amb Sarrià, i els veïns de les Tres Torres ja van mobilitzar-se contra el pas de la línia per l’interior del barri. Davant la negativa de l’Ajuntament a canviar el recorregut, han recollit dades per fer un informe i presentar-ho al consistori. “Hem conclòs que la parada de Calatrava en hora punta només té 13 usuaris i la d’Anglí també”, explica Izaskun de Ituarte, membre de l’Associació de Veïns de les Tres Torres.

També han comparat els temps dels recorreguts actuals amb les alternatives que ells proposen: volen que els autobusos pugin pel carril bus del carrer de Ganduxer en comptes de fer-ho pel de Calatrava, que és de zona 30. De baixada, demanen que el V9 circuli per la via Augusta i no pel carrer d’Anglí, on, diuen, ara hi ha més embussos per la implementació del nou carril bus. “Demanem una modificació del traçat que milloraria molt la qualitat de vida i el trànsit dins dels carrers interns del bari”, assegura Lluís Tusell, president de l’associació veïnal.

L‘AV Tres Torres farà arribar aquest informe al districte i a TMB. De moment, han recollit 500 signatures i tenen previst iniciar protestes al carrer de Calatrava, com ja van fer en implementar-se la línia V9 el mes de juny passat.

Calatrava: carrer de zona 30 amb autobús

Els veïns del carrer de Calatrava i entorns estan indignats perquè l’Ajuntament ha decidit fer passar el V9 pel carrer on viuen, que és una via pacificada de zona 30 d’un sol carril. Per fer-ho, es van haver d’eliminar 65 places d’aparcament per a residents que es van substituir per places per a motos. Denuncien que amb el pas del V9 es concentra més trànsit que abans en una via on, diuen, ja hi havia embussos.