Diverses entitats de Sant Andreu reclamen mesures més contundents per fer front a la contaminació i demanen reduir el trànsit. Per això proposen instal·lar càmeres amb lector de matrícules per controlar i “gestionar l’accés de vehicles aliens” a l’interior del barri. En un comunicat proposen que “s’hi impedeixi la circulació en zones establertes”, això sí, amb “l’excepció de serveis d’emergència, transport públic, veïns i servei de mercaderies d’acord amb l’horari establert”.

Barcelona triplicarà els punts de control de la ZBE i instal·larà més de 100 càmeres
L’Ajuntament ha tancat un concurs públic per passar dels 20 punts de control actual a 62

Els veïns reclamen millorar i abaratir el transport públic i enfortir la xarxa de carrils bici, especialment en les zones d’accés a la ciutat. Afirmen que ens trobem en una situació d’emergència climàtica i que “és urgent fer front a una contaminació que a Barcelona supera els límits saludables marcats per l’OMS o els legals marcats per la UE”. Recorden que la pol·lució provoca “cada any centenars de morts prematures”.

El comunicat està signat per la Plataforma per la Distribució del Trànsit a Sant Andreu, l’Associació de Veïns i Veïnes de Sant Andreu de Palomar i els promotors de la proposta Pacifiquem una zona del nucli antic de Sant Andreu aprovada als pressupostos participatius.

Punts negres de trànsit

Les entitats assenyalen diversos punts negres de trànsit al barri on “cal actuar immediatament”. Un és el carrer Gran de Sant Andreu, “teòricament pacificat”. A les entitats veïnals els preocupa que “l’obertura del carrer de Sant Adrià, quan es retiri el mercat provisional”, provoqui un augment de trànsit. També assenyalen altres zones del barri on creuen que cal actuar: els carrer de Virgili i Santa Coloma, els de Sòcrates i Ramon Batlle i la zona del carrer del Palomar i d’Eiximenis.

Els veïns recorden que la mesura de pacificació d’una part del nucli de antic de Sant Andreu va ser aprovada com “la segona més votada als pressupostos participatius”. Reclamen distribuir millor el trànsit al barri i “homogeneïtzar l’estètica de Sant Andreu, establint carrils de plataforma única urbanitzats com a eixos verds a tots aquells carrils pacificats”.