RICARD RIOL, president de PTP "El que presentem és un estudi que enviarem a TMB, a TUCSAL, a l'Àrea Metropolitana, a l'Ajuntament de Barcelona i al districte. D'alguna manera necessitem que es planifiqui una solució per al problema de separació entre l'H12 de la Gran Via i l'H14 de la part baixa del Poblenou. Aleshores, una de les opcions és començar a modificar sentits o introduir l'autobús per l'interior de les superilles. A Europa és molt habitual, igual que passa amb els tramvies, que els autobusos no són tractats com el trànsit rodat, sinó que són considerats part de la mobilitat sostenible i són compatibles amb un escenari de pacificació del trànsit sense quedar exclosos". SÍLVIA CASORRAN, vocal de mobilitat de l'AV Poblenou "I el que pensem és que el fet de ser una superilla no vol dir que l'autobús no hi pugui passar, o sigui, potser en aquesta superilla no hi ha de passar però potser en la següent superilla que es faci hem de pensar que l'autobús hi ha de poder passar perquè és el transport de la gent gran i és el transport que hem de tenir més a prop de casa."

Segons el veïns, la superilla els ha aïllat de la xarxa d’autobusos. Ara, per agafar algunes línies han de desplaçar-se més metres. La vocal de Mobilitat de l’Associació de Veïns del Poblenou, Sílvia Casorrán, posa en dubte el model que proposa la prova pilot del barri: “El fet de ser una superilla no vol dir que l’autobús no hi pugui passar, potser en aquesta superilla no hi ha de passar però potser en la superilla següent que es faci hem de pensar que l’autobús hi ha de poder passar.

En la mateixa línia, Promoció del Transport Públic argumenta que estan a favor del concepte de les superilles, però que no hi asseguren el suport. Només hi faran costat si s’aposta per un model de mobilitat que tingui en compte la xarxa d’autobusos. En aquest sentit, han presentat un estudi amb algunes propostes, una de les quals és una nova línia de bus horitzontal bidireccional per al barri del Poblenou, que circuli per l’interior de la superilla o per un carril bus contra-sentit al contorn, segons explica el president de PTP, Ricard Riol.