Els veïns dels barris de la Marina continuen acostumant-se a l’arribada recent del metro amb les noves parades de l’L10 Sud, Foc i Foneria. Pocs dies després de la inauguració encara són pocs els que la fan servir. Hi ha qui aquests dies comprova si els és una opció de transport alternativa al bus per anar, per exemple a la feina.

És el cas de Montse Fernández, veïna del carrer de l’Energia. Treballa a la rambla de Catalunya i, fins ara, havia d’agafar dos autobusos per arribar-hi. Tardava uns 35 minuts. Ha fet la prova amb el metro i n’ha tardat una mica més, 40. Això sí, ha vist que el suburbà és una opció força còmoda i no descarta repetir en dies concrets, sobretot els de pluja. Per a altres, com Rocío García, veïna de Foc, l’arribada del metro els ha millorat la connexió amb la feina. “Abans tardava una hora i ara poc més de 20 minuts a arribar al passeig de Gràcia. Puc dormir més”, explica.

En el que sí que la majoria coincideix a assenyalar com a punt negatiu del metro i que resta competitivitat a la línia respecte al bus és la poca freqüència de pas, de set minuts els dies feiners. Això suma temps als trajectes. Per anar al centre de Barcelona, a més, s’ha de fer transbordament a Torrassa o a Collblanc, a les línies 1 i 5.

A qui sí que pot convenir especialment el metro és als universitaris que viuen a la Zona Franca. Ara poden anar a la Zona Universitària fent transbordament de l’L10 Sud a l’L9 Sud a l’estació de Can Tries – Gornal. “Vas una mica més ràpid que en bus i és més senzill”, explica Laura Manzañido, que aquest dimecres ha començat el curs universitari.

El fet que el metro hagi arribat als barris de la Marina millorarà la mobilitat les nits del cap de setmana ja que els divendres tanca a les dues de la matinada i els dissabtes es manté obert tota la nit. També facilitarà l’accés a l’aeroport als veïns de la Zona Franca, que podran anar-hi en metro fent transbordament a l’L9 Sud.