La Generalitat ha informat aquest dimecres de les afectacions per les obres de perllongament de l’L8 dels FGC. A hores d’ara, la magnitud d’aquestes actuacions és més gran que l’esperada pels veïns de l’Esquerra de l’Eixample. El portaveu de l’entitat veïnal, Xavier Riu, ha denunciat al programa betevé directe que estan “al·lucinats amb aquesta caixa de sorpreses contínua“.

Riu ha remarcat que els veïns entenen que les obres són necessàries per millorar el transport públic i reduir el vehicle privat. Tanmateix, assenyalen que cada dia descobreixen una afectació nova. “Les coneixem amb comptagotes, ens tracten com a nens petits per no espantar-nos“, afegeix.  

La sisena afectació important per als veïns

El líder veïnal han afegit que ara els informen de la que ja serà la “sisena afectació per les obres de l’L8” per als residents dels entorns. A partir del 13 de gener s’intensificaran els treballs a la plaça d’Espanya, amb restriccions en la mobilitat de vianants i vehicles.

Des de l’associació recorden que fa mesos suporten les alteracions per l’entrada de la tuneladora al carrer de Llançà, també molèsties per la construcció d’una sortida d’emergències al carrer del Comte d’Urgell, i aviat començaran els pous de dues estacions (Hospital Clínic i Francesc Macià). Per acabar, lamenten que el Parc de Joan Miró està “potes enlaire” per les obres.

Els veïns de l'Eixample "al·lucinen" amb les obres de l'L8: "Cada dia descobrim una afectació nova" | FGC, obres, queixes veïnals

“No pot ser que s’afecti tan greument els comerços i no hi hagi una línia d’ajuts per als establiments”, es queixa Riu. “A banda, la terra que extreuen la llencen al parc, i els veïns hem de conviure, a més, amb un soroll important”.