Les modificacions en la mobilitat del Raval, implementades a mitjan gener, per ara, no convencen veïnat i comerciants del barri. Asseguren que bona part dels vehicles no respecta les restriccions d’horaris ni el canvi de sentit dels carrers. Demanen que es reforci la senyalització i que la que ja existeix sigui més clara per tal de fer més evidents els canvis en la mobilitat. “També es podria reforçar amb agents cívics que patrullessin pel barri per tal d’informar els conductors dels canvis de mobilitat”, comenta Jordi Bordas, portaveu de l’Eix Comercial Raval.

Per ara, les mesures aplicades per l’Ajuntament són la restricció de l’horari d’accés dels vehicles privats, els cotxes no poden accedir al barri entre les 7 i les 9 h i de 14 a 21 h, i el canvi de sentit d’una quinzena de carrers, una modificació que encara s’està duent a terme.

La càrrega i descàrrega, el “gran tema pendent”

Però si hi ha un tema que preocupa els veïns i comerciants del barri és el de les zones i horaris habilitats per a la càrrega i descàrrega. El pla de millora de la mobilitat del Raval n’inclou una en aquest sentit. Està previst que, durant el segon semestre del 2022, es creïn 213 places de càrrega i descàrrega noves i se’n suprimeixi la franja horària de la tarda. Una mesura que té com a objectiu millorar l’eficiència de la distribució al barri i també evitar els aparcaments irregulars.

Els veïns, però, consideren “insuficient” la mesura: “Demanem que la franja horària de càrrega i descàrrega es redueixi encara més i que es permeti l’accés dels repartidors únicament de 9 a 12 h.” Des de l’Associació de comerciants consideren que aquesta mesura seria beneficiosa per a tothom: “Els bars i restaurants podrien posar terrasses a les zones de càrrega i descàrrega a partir de les 12 h i, a canvi, tancar abans al vespre”, diuen. Una solució que milloraria la convivència amb els veïns, expliquen.