El 92 % de les estacions de metro són accessibles, però si sou usuari de l’estació de Verdaguer ja sabreu per experiència que no teniu aquesta sort. La reforma arribarà en els propers anys, però serà de les últimes a posar-se al dia malgrat els esforços que ha fet darrerament la Generalitat per fer accessibles parades com la d’Espanya, Vallcarca o Maragall.

Els veïns i usuaris de la Línia 4 i 5, amb parades tan significatives com l’Hospital de Sant Pau o l’Hospital Clínic en reclamen la urgència. L’Associació de Veïns i Amics del Passeig de Sant Joan, amb socis tant del districte de Gràcia com de l’Eixample, ho reivindiquen des de fa 20 anys.

No es tracta només d’ascensors

Els usuaris de l’estació de metro de Verdaguer estan cansats de pujar i baixar escales, però no es conformen amb posar ascensor i escales mecàniques, volen una estació més àmplia, que s’arregli l’escanyament del pas a la sortida de Bailèn, i millores al vestíbul de l’accés que dona al passeig de Sant Joan. També reneguen de la quantitat d’escales que hi ha als passadissos que connecten les línies 4 i 5, que fan que molts veïns amb mobilitat reduïda hi renunciïn.

Canviar l’accés del passeig de Sant Joan

A més, fa 20 anys que demanen canviar de lloc la sortida que dona al passeig de Sant Joan i situar-lo al lateral, a l’altura de Provença, i una segona d’emergència a l’altura de Rosselló, també al lateral. Però no volen perdre la font que hi ha al costat de la boca de metro i reclamen també la bessona que hi havia hagut a l’altra costat de Provença.

Un calendari més proper

Esperen que aquesta actuació es pugui incloure quan es remodeli la part nord del passeig quan marxi el mercat provisional de l’Abaceria, previst a finals del mandat. Això coincideix amb el calendari del Departament de Territori, que té el compromís de fer accessible el 100 % de la xarxa de metro de cara al 2024.