El carril bici interurbà que uneix Esplugues amb Barcelona encara no té continuïtat per la Diagonal. Des que es va inaugurar, el març del 2018, ciclistes i veïns asseguren que cal connectar aquesta via amb el carril bici que comença passat el Palau de Pedralbes. Asseguren que el tram intermedi està en mal estat, ple de sorra i és impracticable els dies que plou. A l’últim ple de les Corts, l’equip de govern es va comprometre a, de moment, arranjar l’espai i treballar en el projecte d’un nou carril bici.

Una antiga demanda veïnal

Els veïns fa anys que demanen a l’Ajuntament que arrangi la zona i que doni continuïtat al carril interurbà, que està molt freqüentat per ciclistes. Es queixen de la perillositat d’alguns trams com el de davant de les universitats on les bicis han de compatir espai amb els vianants. Segons la Rosa Maria Canals, membre de l’AV Zona Universitària, “en aquesta zona hi ha hagut topades i hi ha veïns que han patit caigudes”. Per això, proposen que es faci el carril bici pel lateral de la Diagonal, encara que comporti la pèrdua de places d’aparcament. 

Els ciclistes es queixen que el tram de davant del parc de Cervantes està en molt mal estat. Hi ha sots i la sorra és molt desigual; a més, asseguren que els dies de pluja és molt difícil circular perquè hi ha fang i les bicis i els patinets elèctrics ho tenen molt difícil per passar.

Quasi un quilòmetre de carril bici interurbà

El carril bici interurbà –que connecta Barcelona i Esplugues– es va estrenar la primavera de 2018, després de diversos retards. És un dels carrils més destacats de la xarxa interurbana de carrils per a bicicletes, ja que passa per sota la ronda de Dalt. El carril bici circula paral·lel a la via per a vianants, té una llargada de poc més d’un quilòmetre i durant el recorregut té diversos miradors i zones d’estada.